Perinçek’in hükümeti eleştirdiği anlar kendi kanalı tarafından sansürlendi

Doğu Perinçek'in Şam ziyaretinin ertelenmesine gerekçe olarak hükümete yönelttiği eleştiriler kendi medyası olan Ulusal Kanal'da sansürlendi.

KRONOS 22 Eylül 2022 GÜNDEM

Vatan Partisi Genel Başkanı Doğu Perinçek. (Fotoğraf: Erhan Demiralp)

Vatan Partisi Genel Başkanı Doğu Perinçek, Dışişleri Bakanı Mevlüt Çavuşoğlu’nun geçen ay yaptığı “Muhalif Suriyelilerle rejim arasında barış için destek oluruz” açıklaması sonrası, Suriye’nin davetiyle bir heyet halinde Şam’a gidip rejimle görüşeceklerini duyurmuştu. Ancak görüşme gerçekleşmezken Perinçek’in bu konuda hükümete getirdiği eleştirilerin kendi medyası olan Ulusal Kanal’da sansürlenmesi dikkat çekti.

Perinçek, Şam’e gidecek heyette, AKP’de disipline sevk edilmesi sonrası istifa ederek Vatan Partisi’ne katılan iş insanı Ethem Sancak’ın da olacağını söylemişti.

Ancak daha sonra söz konusu ziyaretin Şam rejimi tarafından ertelendiği öğrenilmişti.

‘HÜKÜMET İÇİNDEKİ AMERİKANCI UNSURLAR’

Bunun üzerine Perinçek, 6 Eylül’de Vatan Partisi’nin televizyonu olan Ulusal Kanal’da katıldığı yayında ziyaretin bir süre ertelendiğini ve bunda “hükümet içindeki Amerikancı unsurların” rol oynamış olabileceğini söyledi.

‘ONLARIN TALEBİ ÜZERİNE ZİYARETİMİZ ERTELENDİ’

Perinçek söz konusu yayında şunları söylemişti:

“Suriye ziyaretimiz olacak, oradan tarih bekliyoruz. Suriye devletinden ‘Beşar Esad’ın bazı uluslararası gezileri olacak. O geziler sırasında gelmenizi doğru bulmuyoruz. Beşar Esad’la görüşmenizi istiyoruz’ dediler. Bu bakımdan onların talebi üzerine Suriye ziyaretimiz ertelendi.

Ama bakın burada başka bir şey daha oldu. Aynı Türkiye-Rusya ilişkilerde olduğu gibi Vatan Partisi’nin Suriye ilişkilerine de Tayyip Erdoğan hükümetinin Amerikancı kanadından birtakım müdahaleler geldi.

Suriye devletine diyorlar ki, ‘bizimle görüşmeden önce Doğu Perinçek’lerle görüşmeyin. Önce bizle görüşün ondan sonra Doğu Perinçek’lerle görüşün.”


Perinçek’in sözleri yayın sırasında ve ertesi sabah Ulusal Kanal’ın sosyal medya hesabından paylaşılmıştı.

Ancak paylaşımlardaki linklere tıklandığında Ulusal Kanal’ın sitesindeki içeriklere ulaşılamadığı görülüyor.

Takip Et Google Haberler
Takip Et Instagram